Društvo | 15.06.2024.

Nije svaka reklama korisna

Coca-Cola pokušala da "raskine" veze sa Izraelom, pa se još dublje ukopala otkrivši da ima fabriku u ilegalnom jevrejskom naselju na okupiranoj Zapadnoj obali

Reklama od 60 sekundi, koja je emitovana na TV-u i društvenim mrežama 9. juna, ali je uklonjena sa zvaničnih YouTube i Instagram naloga Coca-Cole Bangladeša, imala je za cilj da se suprotstavi višemjesečnom bojkotu popularnih pića od strane miliona Bangladešana.

Autor:  R.S.

Reklama Coca-Cole koja ima za cilj udaljavanje kompanije od navodnih veza s Izraelom dobila je žestoku kritiku u Bangladešu usred rata u Gazi koji je u toku.

Reklama od 60 sekundi, koja je emitovana na TV-u i društvenim mrežama 9. juna, ali je uklonjena sa zvaničnih YouTube i Instagram naloga Coca-Cole Bangladeša, imala je za cilj da se suprotstavi višemjesečnom bojkotu popularnih pića od strane miliona Bangladešana.

Oglas, koji je emitovan tokom dugo očekivane utakmice Pakistana i Indije Svjetskog kupa u kriketu, počinje scenom na pijaci po vrućem danu.

Mladić po imenu Sohail prilazi sredovječnom trgovcu kojeg naziva Bablu bhai. Prodavac nudi Sohailu bocu coca-cole, koju on odbija, govoreći: "Ne Bablu bhai, ne pijem više to."

Kada ga prodavac pita zašto, Sohail odgovara: "Ova stvar je sa 'onog mjesta'." On ne imenuje "mjesto", ali izgleda da misli na Izrael.
Bablu zatim pokušava uvjeriti Sohaila i njegove prijatelje da Coca-Cola nije izraelski proizvod, ističući njeno globalno prisustvo u 190 zemalja tokom 138 godina, uključujući Tursku, Španiju, Emirate i Palestinu.

"Čak i Palestina ima fabriku Coca-Cole", tvrdi se u oglasu.

Međutim, sugestija oglasa da "čak i Palestina ima fabriku Coca-Cole" naišla je na žestoku reakciju, a korisnici društvenih mreža su prozivali kompaniju da "obmanjuje" potrošače.

Pristalice palestinskog cilja koji bojkotuju Coca-Colu rekli su da kompanija upravlja fabrikom u Atarotu, izraelskom naselju na okupiranoj Zapadnoj obali, koje se smatra ilegalnim prema međunarodnom pravu.

"Da bi sakrili svoju podršku izraelskom genocidu i stabilizirali svoju prodaju u slobodnom padu, napravili su ovaj oglas kako bi skrenuli pažnju naroda Bangladeša i svijeta da Coca-Cola ima fabriku na okupiranoj Zapadnoj obali i direktno profitira od izraelske okupacije", napisao je korisnik društvenih mreža na X, ranije poznatom kao Twitter.

"Coca-Cola koristi Izraelu", rekao je drugi. "Ako ne, zašto u reklamama nisu direktno spomenuli da Coca-Cola nije iz Izraela?"

Pod hashtagom #BoycottCocaCola korisnici društvenih mreža komentirali su da će udvostručiti bojkot proizvoda i naveli da je reklama pogoršala imidž kompanije.

U toj južnoazijskoj zemlji prodaja Coca-Cole je navodno pala za skoro 25 posto od početka izraelskog napada na Gazu u oktobru.

Drugi korisnik je istakao ironiju kampanje, rekavši: "Kao rezultat toga, ljudi u Bangladešu također bojkotuju prodavnice koje prodaju Coca-Colu."

Middle East Eye je pitao Coca-Colu za komentar, ali nije dobio odgovor do trenutka objavljivanja.

Oba glumca koja su se pojavila u reklami od tada su se izvinila, a Shimul Sharma, koji je igrao ulogu Suhaila, izrazio je žaljenje što je preuzeo tu ulogu.

"Još nisam postao glumac dostojan priznanja... U budućnosti ću se pobrinuti da svaki posao koji budem preduzeo poštuje vrijednosti naše zemlje, ljudska prava i osjećaje ljudi."

Saraf Ahmed Zibon, koji je igrao ulogu Bablu bhaija, ponovio je svoj stav protiv kršenja ljudskih prava, ali je naglasio da je reklama dio njegovog "profesionalnog života".

Bliski istok gori

Vapaj očajnih Palestinaca: "Nas u Gazi svijet je zaboravio!" Samo nije Izrael koji još brutalnije ubija gladne ljude

Medijski izvještaji

Iranski vrhovni vođa Khamenei se povukao u bunker, imenovao nasljednike za slučaj da ga SAD ili Izrael ubiju?

Na sastanku OIC-a

Erdogan: Nećemo dozvoliti uspostavljanje novog Sykes-Picotovog reda s granicama koje će biti iscrtane krvlju

Analiza

Cijeli svijet čeka Trumpovu odluku: SAD na raskrsnici - da li bi napadom na Iran bili ugroženi američki interesi u Ukrajini