Plan leta aviona koji je osmog decembra iz Sirije odveo bivšeg predsjednika Bashara al-Assada prošao je i kroz stolove Eurocontrola u Brkiselu, evropske agencije koja upravlja prometom na nebu kontinenta i susjednih područja. Vrlo je vjerovatno da službenici nisu znali identitet onih koji su se ukrcali na let - nema obaveze saopćavanja imena - ali su ruta, avion i raspored uneseni u računarski sistem i "potvrđeni". ojasnili su to za talijanski list IlCorriere izvori upoznati sa četom i istragama koje se u vezi s njim provodi posljednjih dana.
Bilo je mnogo rasprava o Assadovom putovanju nakon što je Damask pao u ruke sirijskih pobunjenika predvođenih Hayat Tahrir al-Shamom. Ono što je sigurno jeste da su američki i evropski agenti pratili njegovo kretanje korak po korak, prema konsultovanim izvorima. Kako bi rekonstruisao rutu, Il Corriere je razgovarao sa šest ljudi koji su upoznati s tim pitanjem i uporedio satelitske snimke američkih i evropskih kompanija s podacima s platformi koje prate kretanje aviona.
Dva izvora objašnjavaju da su moskovski obavještajci predložili korištenje dvaju aviona za prevoz bivšeg čelnika iz sirijske prijestonice u Hmeimim, gdje se nalazi ruska zračna baza na sirijskoj teritoriji. Prema onome što je rekonstruisano, u noći sa sedmog na osmi decembar Assad je stigao na međunarodni aerodrom Damask, jugoistočno od glavnog grada, pristupivši perifernom dijelu posvećenom kretanju diplomata. Nešto poslije 4:30 ujutro odande su poletjela dva aviona, jedan za drugim. Yakovlev Yak-40, veličine privatnog mlažnjaka i sposoban za prevoz najviše 30 ljudi. I Ilyushin Il-76T, vojni avion s četiri motora.
Bivši diktator - izvori se slažu - putovao je manjim avionom, Yak-40, koji je išao naprijed i držao radio stanice isključenima tokom leta kako bi bio nevidljiv Ads-b prijemnicima. Nešto što nije odlučeno za Ilyshin koji je odmah postao jedan od najpraćenijih letova na platformama za praćenje zračnih putovanja. Nije to slučajno. Namjera onih koji upravljaju Assadovim bijegom bila je upravo usmjeriti pažnju na vojni avion. Zapravo, u isto vrijeme novinari u Siriji su obaviješteni da je bivši sirijski diktator bio na letu.
Otprilike 50 minuta kasnije, dok su deseci hiljada znatiželjnih promatrača pratili rutu na web stranicama i u aplikacijama, vojni avion počeo je slijediti neobičnu rutu netom nakon što je prošao Homs. Skrenuo je lijevo, pa desno, pa opet lijevo i odjednom izgubio visinu. Sve dok se nije izgubio u blizini grada Ain al-Ghara. Odmah se pronijela glasina da je oboren, iako niko u gradu nije prijavio eksplozije ili plamen. Agencija Reuters izvijestila je osmog decembra ujutro - pozivajući se na "dva sirijska izvora" - o "velikoj vjerovatnoći da je Assad poginuo u avionskoj nesreći".
U stvarnosti, objašnjavaju isti izvori, bivši je predsjednik slijetao u rusku bazu Hmeimim u zoru. Ilyshin, za koji se vjerovalo da se srušio, takođe se pojavio u istoj vojnoj bazi, što se može vidjeti na slikama koje su snimili zapadni sateliti. U nedjelju, osmog decembra, oko 14.30 sati Iljušin Il-76MD poletio je s piste Hmeimim, koja se nalazi nedaleko od lučkog grada Latakije, gdje su smješteni ruski ratni brodovi. Prema izvorima, Assad je bio u tom avionu koji je u Moskvu sletio u 18.40 sati po lokalnom vremenu.