Autoceste FBiH su po zaduženju Vlade FBIH, kod međunarodnih kreditora, konkretno EIB-a, provjerile mogućnost iznalaženja sredstava za sanaciju željezničke i putne infrastrukture na dionici puta M-17 Jablanica-Mostar i željezničke pruge na dionici Ostrožac-Jablanica-Grabovica.

Evropska investicijska banka (EIB) dala je pozitivan odgovor Autocestama FBiH, a ovo Javno preduzeće izvijestilo nadležne u Vladi FBiH. Pozitivan odgovor EIB-a praktično znači da u okviru već odobrenih kreditnih aranžmana postoje raspoloživa sredstava za namjene koje nisu predviđene postojećim kreditnim ugovorom, pišu Vijesti.ba.

Ovo bi bio najpraktičniji i najbrži put sanacije infrastrukture, a s obzirom na gubitke koje trpi ekonomija u Federaciji BiH.

Naime, ovaj način finansiranja podliježe članu 10. Zakona o javnim nabavkama koji govori o dodjeli ugovora o javnoj nabavci prema međunarodnim pravilima. U tom članu stoji da se ovaj Zakon ne primjenjuje na ugovore o javnoj nabavci u okviru međunarodne organizacije ili ugovore o nabavci koje određuje međunarodna organizacoija ili međunarodna finansijska institucija.

No, iako je pozitivan odgovor došao još prošle sedmice, konkretni koraci nisu napravljeni, pa se postavlja pitanje šta se čeka i u kojem resoru je proces zastao?

Podsjetimo, navršilo se mjesec dana od kada je željeznički saobraćaj prema Republici Hrvatskoj u zastoju, zbog čega ozbiljne štete trpe Luka Ploča i Naftni terminali FBiH, kao i cjelokupna bh. privreda.

Pruga Sarajevo - Ploče strateški je saobraćajni koridor kojim se sirovinom opskrbljuju metalska, građevinska i druga industrija, a u prvih devet mjeseci 2024. godine prosječno se tim koridorom dnevno prevozilo do 7.000 tona robe.

Gubitak Željeznica Federacije BIH dnevno iznosi oko 280 hiljada KM.