Kao što pokazuje grafikon, postoje prilično značajne razlike između zemalja u pogledu odnosa broja učenika i nastavnika. Od navedenih zemalja OECD-a, Norveška i Belgija primjeri gdje nastavnici rade u manjim odjeljenjima, sa prosjekom od oko 10 učenika po nastavniku u javnom obrazovanju (osnovnom i srednjem). Nasuprot tome, učionice su prilično popunjene u Meksiku. Ova zemlja ima najveći omjer učenika i nastavnika, između 25 i 30 učenika po nastavniku. U SAD-u obično ima oko 16 učenika po nastavniku u javnom osnovnom i srednjem obrazovanju.

Ako se situacija nastavi, upozoravaju sindikati nastavnika, to bi moglo dovesti do štetnog utjecaja na napredak, postignuća i ponašanje učenika zato što to otežava pružanje adekvatnih resursa za učenje djeci, dok nastavnici kažu da u takvim okolnostima ne mogu zadovoljiti potrebe svih učenika. Iako sam omjer učenika i osoblja ne garantuje akademski uspjeh, sa stilovima nastave, metodama nastave i izborom vannastavnih aktivnosti također kao faktorima utjecaja, većina nastavnika vjeruje da je važan.

Iako Bosna i Hercegovina nije zastupljena u podacima Statiste, podaci Agencije za statistiku BiH za prošlu školsku godinu pokazuju da je u osnovne i srednje škole u Bosni i Hercegovini pohađalo 372.925 učenika, a predavala su im 37.292 nastavnika, što je u prosjeku 10 učenika na jednog nastavnika. Prema tim podacima, Bosna i Hercegovina je u rangu evropskih zemalja.