Globalna prodaja maski za lice porasla je tokom pandemije Covid-19. Iako to nije iznenađujuće, s obzirom na to da je njihovo obavezno nošenje bilo barem privremeno uvedeno u velikim dijelovima svijeta kako bi se ograničilo širenje novog koronavirusa, razmjeri povećanja i brojevi koji stoje iza toga prilično bodu oči.

Prema procjenama Statista Consumer Market Insights, globalna prodaja maski, uključujući hirurške maske, kao i respiratorne (npr. N95) i platnene maske, porasla je sa 12,5 milijardi u 2019. godini, kada je njihova upotreba uglavnom bila ograničena na medicinsko osoblje, na 378,9 milijardi 2020. godine. To je povećanje od 30 puta, što odgovara skoro 50 maski po osobi širom svijeta.

Nakon skoka cijena u 2020. godini, kada je potražnja daleko nadmašila ponudu, a proizvođači se borili da povećaju proizvodnju jeftinih maski za lice, cijene su pale u 2021, čime se prihod skoro prepolovio od 2020. do 2021. uprkos daljnjem povećanju prodaje.

Ukupni prihodi porasli su sa 1,4 milijarde dolara u pretpandemijskoj godini na 224 milijarde dolara prve godine pandemije, odnosno uvećali su se 160 puta. Prije pandemije prihodi na jednoj maski prosječno su iznosili 11 centi, a 2020. godine pet puta više – 59 centi. Prosječan prihod po jednoj maski pao je 2021. godine na 31 cent, a prošle godine iznosio je 24 centa.

Prihod i prodaja u prošloj godini znatno su opali u odnosu na nivoe 2020/2021, jer su mnoge zemlje ukinule obavezno nošenje maski i mnogi su se ljudi vratili svojim navikama od prije pandemije, a maske su dodatno pojeftinile. Ukupna prihod od prodaje maski tokom tri godine pandemije iznosio je 388,6 milijardi dolara.

U narednim godinama predviđa se da će se broj ljudi koji nose maske za lice dodatno smanjiti i da će se njihova upotreba u velikoj mjeri ograničiti na članove medicinske zajednice i klinički ugrožene osobe, osim ako se ne pojavi nova opasna varijanta koronavirusa ili se dogodi neka druga epidemija / pandemija.