Političke i ekonomske napetosti između Zapada, prije svih Sjedinjenih Država, na jednoj strani i Kine na drugoj, posljednjih su godina značajno pojačane. Kina više nije samo regionalni faktor nego globalna ekonomska sila, koja okuplja saveznike praveći protutežu još uvijek moćnoj Americi.
Stoga u najmoćnijoj zemlji svijeta nastoje zaustaviti kinesku ekonomsku ekspanziju, poduzimajući konkretne mjere.
Izvori bliski Bidenovoj administraciji već su najavili da se sprema novi set carina na električna vozila kineske proizvodnje, solarne panele, baterije i druge ključne sektore. Odluka bi mogla biti objavljena već sljedeće sedmice, piše Bloomberg, i podvlači dvostranačko učvršćivanje pogleda na trgovinu s Kinom: senator Marko Rubio, republikanac, zagovarao je podizanje carina na pekinšku industriju, pišući u The American Conservative da “ skeptici ignoriraju katastrofalnu cijenu” protivnika koji manipuliraju svojim industrijama da potkopaju američku ekonomiju.
Ipak, kako rastu tenzije između dvije sile, "u interesu je obje zemlje da izbjegnu sukobe i da identificiraju područja za saradnju kada i gdje god je to moguće", kaže akademik s Harvarda Joseph Nye - najpoznatiji po popularizaciji termina "mehka moć".
A posljednja posjeta kineskog predsjednika Xi Jinpinga Evropi još je jednom povukla granicu između zapadnjačkih i kineskih interesa na Starom kontinentu. S jedne strane je Evropska unija i njene najsnažnije države, a s druge Orbanova Mađarska i Vučićeva Srbija.
Kineski lider Xi Jinping završio je svoju turneju po Evropi najavljujući jačanje veza s Mađarskom, što je u direktnoj suprotnosti s napetim ranijim diskusijama u Parizu, koja je Xi imao sa francuskjim predsjednikom Macronom.
Xi je opisao odnos Pekinga sa Budimpeštom kao "svevremensko sveobuhvatno strateško partnerstvo za novu eru". Poboljšani odnosi obostrano su korisni: Mađarska preuzima rotirajuće predsjedavanje Vijećem Evropske unije u julu, nudeći Kini prijeko potrebnog saveznika unutar bloka koji je sve jastrebskiji prema trgovini s njom, dok Peking, najveći strani investitor u Budimpešti, raste svoja ulaganja u proizvodnju električnih vozila u Mađarskoj.