Ka luci Ploče svakodnevno je željeznicom prevoženo na hiljade tona različite robe kompanija iz Bosne i Hercegovine. Sada, nakon što je pruga uništena u poplavama, među najviše pogođenima su kompanije iz metalne i hemijske industrije GIKIL, Arcelor Mittal, Cementara Kakanj, Hold Ina Podlugovi, Alternativa Sarajevo, Tranzit export Ilijaš, Cementara Kakanj, CIBOS Ilijaš, Ferum Zenica, Soda Lukavac, BELISAR Brčko... Robe koje su se do sada prevožene vozovima su ugalj, koks, nafta, čelični proizvodi, šećer i ostale vrste roba u kontejnerskom prometu.
Dnevno zbog obustave prometa robe i putnika Željeznice FBiH gube oko 280.000 KM, a indirektne štete za privredu BiH su znatno veće, milionske. Obim prevoza robe preko Luke Ploče u uvozu, izvozu i tranzitu na godišnjem nivou iznosi oko 32 posto od ukupnog obima prevoza Željeznica FBiH, a na dnevnoj osnovi prevoz robe na ovoj pruzi iznosi oko 6.500 tona robe.
Podaci su jasni, ali ni skoro mjesec dana nakon poplava nije počela gradnja mosta u Jablanici, neophodnog da se poveže promet ka jugu. Šuti federalna vlast, šuti resorna ministrica prometa i komunikacija, HDZ-ova Andrijana Katić. Nema ni glasa ni od državnog ministra prometa, Edina Forte, no on vjerovatno misli da je jedini srušeni most u Jablanici onaj iz Drugog svjetskog rata.
Za saniranje željezničke pruge na području Jablanice, koja je oštećena u nedavnim poplavama, trebat će, kako sada stvari stoje, dva do tri mjeseca, a to će izazvati nove probleme u poslovanju luke Ploče i kompanija u centralnom dijelu Bosne i Hercegovine.
Kako se doznaje iz Željeznica Federacije BiH, najveća oštećenja nastala su na dionici željezničke pruge između naselja Donja Jablanica i Grabovica, gdje je u poplavama i odronima stijenja stradao i najveći broj ljudi. “Naše procjene su da će trebati minimalno dva do tri mjeseca za uspostavu željezničkog prometa na dionici pruge Donja Jablanica-Grabovica”, navodi se u objavi.
Na nekoliko mjesta je pruga doslovno pretvorena u viseći most budući da su bujice posve odnijele nasipe, te su goleme količine kamenja oštetile tračnice i željezničku infrastrukturu. Iz Željeznica Federacije BiH dodali su da procijenjena šteta iznosi oko 2,5 miliona eura, te da će sredstva za obnovu osigurati entitetska Vlada Federacije BiH.