Bez posebnih odobrenja, imami u Bosni i Hercegovini ne bi se trebali odazivati i odgovarati na pitanja EUFOR-a, čiji su odredi proteklih dana uznemirili imame u Goraždu postavljanjem neuobičajenih i provokativnih pitanja.

˝Prema instrukciji Reisu-l-uleme, a na osnovu saznanja da odredi EUFOR-a u Bosni i Hercegovini obilaze teren i zakazuju sastanke s imamima bez prethodne najave reisu-l-ulemi, muftiji ili glavnim imamima. Slični takvi susreti posljednjih dana u Goraždu su uznemirili naše imame, jer su postavljena neuobičajena i provokativna pitanja. Obzirom na to da Islamska zajednica ima uspostavljen sistem koordinacije, nalaže se glavnim imamima u BiH da svim imamima prenesu da se na takve pozive ne trebaju i ne smiju odazivati bez odobrenja glavnog imama i muftije na terenu. Potrebno je da hitno poduzmete sve radnje˝, navodi se u instrukciji koju je potpisao dr. Samed Omerdić, rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje pri Muftijstvu sarajevskom.

Zvanično nije saopćeno kakva su pitanja postavljana imamima i iz kojih razloga, a neslužbeno saznajemo da su ispitivani o ličnim navikama.

S ciljem zastrašivanja i hapšenja, u prethodnom, socijalističkom sistemu upražnjavale su se slične metode, čiji je rezultat obično bio kažnjavanje imama. U to su vrijeme, nakon Drugog svjetskog rata, doneseni različiti zakonski okviri koji su u nezavidan položaj dovodili službenike Islamske vjerske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Islamska zajednica je danas samostalna u određivanju svojih ciljeva i uređivanju djelatnosti, organizacije, pravnih akata, izbornog postupka te u stjecanju imovine i njezinom upravljanju.

˝U tumačenju vjere i izvršavanju ibadetskih islamskih dužnosti u Islamskoj zajednici primjenjuje se maturidijski akaid i hanefijski mezheb˝, navodi se na zvaničnoj stranici Islamske zajednice BiH.

Inače, u Ustavu IZ BiH stoji da su ˝odlukama Berlinskoga kongresa iz 1878. godine, sadržanim u Ugovoru, kojim se muslimani priznaju kao posebnost a islam kao vjera, i kojim se garantiraju osnovna ljudska, građanska i vjerska prava, čime se islam stavlja u istu ravan sa kršćanstvom i židovstvom u Evropi, kako slijedi:´Razlike u vjeri i vjeroispovijesti neće moći da budu smetnja da neko iz tog razloga bude isključen ili spriječen da uživa svoja građanska ili politička prava...˝.

Dakle, imami imaju slobodu na javno vršenje obreda, ali i edukaciju i obrazovanje. 

Pitanja i ispitivanja o vjeroispovijesti i vjerskom djelovanju u većini evropskih država su nepoželjna.

Iz EUFOR-a se ovim povodom još uvijek nisu oglasili.