Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine obavještavaju javnost da je moderni niskopodni elektromotorni voz počeo saobraćati. Ovaj voz nudi vrhunski komfor i užitak putovanja. Uvođenjem ovog voza u saobraćaj, Željeznice FBiH najavljuju novu eru svoga poslovanja koja će se ogledati prvenstveno u uvođenju kvalitetne putničke usluge.

Ovo obavještenje se, ako ste slučajno na to pomislili, ne odnosi na uvođenje linije Pazarić-Željeznička stanica Sarajevo. Ova je vijest iz 2012. godine, kada je ovaj voz prvi put počeo soabraćati na relaciji Zenica-Sarajevo-Mostar. Od tada je promijenio nekoliko ruta, nekoliko puta uvođen u željeznički sobraćaj i “izvođen” iz saobraćaja.

Ali to nije spriječilo prmijera Kantona Sarajevo, Edina Fortu i ministra sobraćaja Adnana Štetu, da se šepure u vozu, slikaju za Facebook predstavljajući uvođenje ove željezničke linije kao neko aman-zaman dostignuće. Končarov niskopodni elektromotorni voz (NEMV) bio je dostignuće prije 15 godina kada je kupljen, bez obzira na sve peripetije koje su se sa njim naknadno dešavale.

Degutantno je slušati Fortu i Štetu kako samozadovoljno pričaju o uvođenju Željeznica Federacije BiH u sarajevski gradski saobraćaj dok istovremeno svojim nečinjenjem Gras, koji je u vlasništvu iste te Vlade, guraju u stečaj. Kako su krenuli Sarajevu će od gradskog saobraćaja nakon ministra simboličnog prezimena ostati samo Željeznice FBiH i Centrotrans.

No, vratimo se niskopodnom elektromotornom vozu (NEMV). Ovaj voz, kao i Talgo garniture, te remont terentnih vagona Željeznica FBiH, nabavljeni su u vrijeme kada je Nedžad Branković bio premijer Federacije BiH ili direktor Željeznica Federacije BiH.

Sve tri nabavke on je vodio. Kritikovan je i optuživan, bio primoran dati ostavku. Godinama su trajali sudski procesi protiv njega. Na kraju je oslobođen. Ali to je neka druga priča. Branković je modernizirao željeznički saobraćaj u Bosni i Hercegovini. U vrijeme kada su svi tvrdili da ni NEMV ni Talgo ne mogu iz raznih tehničkih razloga saobraćati našim prugama, Branković je govorio suprotno, da mogu. Ali niko mu nije vjerovao. Danas znamo da je Branković bio u pravu.