U biografiji Mirvada Kurića stoji da je završio osnovnu muzičku školu (instrument harmonika), zatim da upisuje Srednju vojnu glazbenu školu koju završava u Beogradu i Sarajevu, a 1989. godine odlazi u Prištinu na službu u JNA i ondje 1990. upisuje Vojnu glazbenu akademiju na kojoj je završio dvije godine. Službeni dio biografije završava na 1992. godini, kada Kurić upisuje Fakultet dramskih umjetnosti u Prištini, gdje je i diplomirao.

Deset godina praznine, deset godina biografske tišine. Gdje je bio i šta je radio Mirvad Kurić do 2002. godine, kada se pojavljuje u Sarajevu i kada kreće njegov strelovit uspon u glumačkim vodama predstavom “Shopping and Fucking”, a zatim i 2009. u politici pod mentorstvom i starateljstvom Fahrudina Radončića.

Očito da Mirvad Kurić zvani Rile s razlogom sakriva dijelove svoje biografije, jer je svjestan da mu oni mogu politički naškoditi. Naprimjer, jednom političaru navodno probošnjačke i probosanske stranke svakako ne bi išlo u prilog da je četiri mjeseca prije Genocida u Srebrenici za srpski režimski teatar glumio srpskog vojnika sa šajkačom na glavi te za to primao srbijanske nagrade. A upravo je to radio Mirvad Kurić.

Mirvad Kurić te je 1995. godine bio jedna od mladih nada Narodnog pozorišta u Prištini u koje je 1990. Miloševićeva vlast uvela neku vrstu privremenih mjera, onako kako je to uradila s brojnim kosovsko-metohijskim institucijama. Postavljeni upravnik Mirko Žarić s policijom izbacuje dotadašnjeg direktora Aslana Hasaja iz kancelarije i “Albanska drama” počinje bojkotirati rad. Naime, ovo pozorište imalo je dva ansambla koji su se zvali “Srpska drama” i “Albanska drama”, a glumci su naravno bili podijeljeni po nacionalnim pripadnostima. Mirvad Kurić se, kao stalni član, nalazio u srpsko-pravoslavnom ansamblu “Srpske drame”, a jedan Aslan Hasaj u albansko-muslimanskom ansamblu “Albanske drame”.

Novembra 1993. za direktora biva postavljen Radosav Stojanović, književnik i dotadašnji glavni urednik Jedinstva. U to vrijeme već izlazi i prva generacija diplomiranih glumaca na srpskom jeziku Fakulteta umetnosti u Prištini, što olakšava rad ansambla “Srpske drame” koja se bila svela na desetak glumaca.

U isto vrijeme “Srpska drama” postaje okosnica okupljanja mladih glumaca, koji s iskusnim starijim glumcima postaju nosioci repertoara. Drama je, u prosjeku, u sezoni imala po četiri premijere, uz održavanje ranije stvorenih predstava. Do 1999. godine izvela je dvadeset premijera, a jedna od njih bila je “Srpska drama” u režiji Nebojše Bradića (jedno vrijeme srbijanski ministar informiranja), a po tekstu Siniše Kovačevića. "Srpska drama" premijerno je izvedena 3. marta 1995. godine.

Ova je drama ostvarila izuzetan uspjeh 1995. godine, kada je bila apsolutni pobjednik Susreta profesionalnih pozorišta Srbije u Nišu. Glavnu ulogu nosio je Miomir Radojković, uz mlade glumce Igora Damnjanovića, Mirvada Kurića i Nikolu Markovića te gosta iz Kruševca Miliju Vukovića. Predstava je, zatim, osvojila tridesetak nagrada na raznim festivalima u Srbiji. 

Što se tiče samog pisca teksta “Srpske drame” Siniše Kovačevića, on ima klasično Vučićevsko tumačenje Genocida u Srebrenici.

“Osnovno je pitanje da li je Vojska Republike Srpske izvršila genocid nad Muslimanima u Srebrenici? Ja tvrdim da u Srebrenici nije bilo genocida, da nije bila namjera Vojske Republike Srpske da izvrši genocid. Čak nije bila namjera ni da se zauzima Srebrenica”, rekao je u jednom intrevjuu.

Srpska drama Pozorišta u Prištini prestala je postojati 23. juna 1999. godine, a u monografskim bilješkama zabilježeno je da je “ansambl rasut po celoj Srbiji”.

Ipak, nakon tri godine Mirvad Kurić više nije glumio sa šajkačom na glavi i rasuo se po Sarajevu, a deset godina kasnije i po SBB-u Fahrudina Radončića.  

Ostaje otvoreno pitanje, a čitatelji neka sami proniknu odgovor, je li upravo ta šajkača bila srbijanska preporuka da Radončić iznajmi Mirvada Kurića za potrebe provođenja subverzivnih politika u Bosni i Hercegovini ili je samo riječ o plaćeništvu u glumačko-političkom ansamblu SBB-a?

Kako izgleda Kurićevo lomljenje srpskog buđavog lebca na “daskama koje život znače” pogledajte na snimku predstave: