Na Wimbledonu je to šetnja od hodnika do terena. Ali kada je Jannik Sinner, 21-godišnji Italijan i broj 8 na svijetu u muškoj konkurenciji, izašao iz tunela noseći platnenu torbu obrubljenu kožom i prekrivenu Guccijevim monogramom, nešto je bilo drugačije.

Da li je moguće da je Wimbledonovo “potpuno bijelo” pravilo srušeno od crvenokosog momka koji još nije osvojio grend slam titulu?

Grend slamovi imaju stroga pravila. Bez dukseva, čak ni na zagrijavanju. Želite li obući vlastite tene za travu? Morate predati par 90 dana prije nego što stupite na teren. Ali u All England Clubu, gdje je, zapanjujuće, 2023. prva godina u kojoj je ženama dozvoljeno da nose šorc tamne boje u slučaju da dobiju menstruaciju. Inače, pravilo “sve bijelo” se uglavnom poštuje.

„Količina posla koja je bila potrebna da se ta torba prenese preko Central Courta je zaista bila nešto“, kaže Hikmat Mohammed, urednik u Women’s Wear Dailyju. “Ali visoka moda pronalazi način da se prilagodi bilo čemu. Mislim da je Gucci vidio gigante sportske odjeće i obuće – Nike i Adidas – i kako su imali koristi od dogovora sa sportistima, i pomislio: zašto ne probati?”

To je, kaže Mohamed, djelomično posljedica efekta Emme Raducanu: “Zamišljam da su svi veliki modni brendovi pažljivo pratili kada je Emma potpisivala ugovor (kao ambasador brenda) za Dior i Tiffany 2021. godine.”

Otkako je René Lacoste uveo polo majicu s logotipom 1920-ih, igrači su pomjerili stilske granice tradicionalnijeg pravilnika igre. John McEnroe je 80-ih nosio svoje mikrošorceve Sergio Tacchini sa trakom za glavu. Andre Agassi je bio toliko vezan za svoju šarenu garnituru da je odbio da igra na Wimbledonu od 1988. do 1990. godine zbog pravila “sve bijelo”.

Sinner, koji je prošle godine postao ambasador Guccija, rijetko je promicao svoj modni stil na terenu – preferira bijelu boju. Ali, torba koju je nosio na Wimbledonu bila je "prvi put da je luksuzni komad prtljaga doonesen na teniski teren".

Kao što je komentator BBC-ja James Burridge rekao tokom Sinnerovog meča protiv Quentina Halysa u petak: "On je postao priča u svlačionici - ikona stila." To što torba zatim stoji na terenu nekoliko sati je također zgodan dio promocije brenda.

Stuart Brumfitt, urednik teniskog magazina Bagel, smatra da je ovo neizbježan trend u muškom tenisu jer nova garda – on tu računa Carlosa Alcaraza i Holgera Runea uz Sinnera – počinje da zamjenjuje Rafaela Nadala i Rogera Federera.

"Teniseri su oduvijek imali tu modnu asocijaciju, ali se o njoj ne priča na isti način kao, recimo, o fudbalerima", kaže Brumfitt.

„Mislim da mnogo toga dolazi od njihovog angažmana na društvenim mrežama i otvorenosti na konferencijama za štampu. Vidite povratak karakternih igrača. Postoji pritisak na njih da postanu ličnosti, a njihova odjeća se vezuje za to.”

Tu je i konkurencija od novijih igara, uključujući pickleball i padel, kaže Brumfitt, a modni brendovi kao što su Varley i Staud izbacuju odjeću za pickleball. Tenis je odgovorio: danska linija odeće Ganni je započeo je saradnju sa teniskim brendom Prince, a Slazenger sa markom muške odjeće Percival.

Brumfitt je stavio Francesa Tiafoe, 25-godišnjeg američkog tenisera, u košarkaškoj majici na naslovnicu Bagela, "jer je to ono što je nosio na treningu". „Nisam stilista, ali želim da uhvatim ležernost i realnost tenisa, koji nije sve u bijelom”.

„Čini se da su mladi igrači svjesni kako izgledaju van terena,“ kaže Brumfitt. Alcaraz je održavao konferencije za štampu u šeširu, Maxime Cressy postao je poznat po svojoj bradi i lancu, a britanski igrač Cameron Norrie ima plavu crtu u kosi. Australijanac Nick Kyrgios, koji je ove godine odsutan zbog povrede, nosi crvene tene Air Jordans (koje mijenja van terena), bejzbol kapu i ima dvije naušnice na lijevom uhu.

Ali napuštanje tradicije je uglavnom bila ženska igra. „Uvijek su se zalagale za blistaviji stil, i mislim da je više fokusa na njima,“ kaže Brumfitt, misleći na Serenu Williams i kontroverzu o kostimu 2018. i njenu sklonost teniskim haljinama koje nisu bijele, ali i na Suzanne Lenglen i njene narukvice.

Teniski stil za muškarce je bio sporiji u usvajanju, ali sada ima tendenciju da ide na jedan od dva načina: naslijeđe ili okrenutost budućnosti, kaže Brumfitt. Sinner ide na „tradicionalniji izgled, pomalo kao Federer“. Znakovito je da Alcaraza sponzorira Louis Vuitton, konkurentski brend iz rivalskog superkonglomerata. „Čini se kao da se dva lica muškog tenisa kreću na različite načine – respektabilan izgled i onaj karakterniji.”

Sinner također nosi Head tenisku torbu za svoje rekete, tako da je pravo pitanje šta je tačno bilo u njegovoj smiješno prostranoj verziji Gucci torbe? Brend je odbio da komentariše, ali s obzirom na to da je iz nje izvukao svoje hidratantne napitke, verovatno se nije radilo samo o modi.