Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić i predsjedavajući Predsjedništva Bosne i Hercegovine Milorad Dodik razgovarali su 9. marta u Beogradu o brojnim temama od velikosrpskog značaja, kao i o planiranoj Dodikovoj posjeti Turskoj. Naime, članovi Predsjedništva BiH trebali bi sredinom marta putovati u Tursku, a povod je potpisivanje sporazuma između Vijeća ministara BiH i Vlade Turske o saradnji na infrastrukturnim i građevinskim projektima.

Na sastanku je dogovoreno da Srbija intenzivira svoju podršku RS-u, a na Dodikov će zahtjev naročitu pomoć pružiti općinama Bosanska Kostajnica, Bosanska Dubica, Nevesinje i Drvar. Riječ je o manje razvijenim općinama, koje su dijelom stradale u posljednjim zemljotresima, a ta mjesta su, kako je istaknuto, od posebnog strateškog značaja za srpski narod.

Vučić je rekao da će Srbija pomoći i da će uvijek biti uz svoj narod zapadno od Drine, poštujući međunarodne zakone i teritorijalni integritet Bosne i Hercegovine. Posebno važan dio njihova razgovora odnosio se na sektor obrazovanja. Vučić i Dodik ocijenili su da srpski narod u sferi politike, ekonomije, a posebno kulture i obrazovanja, mora imati što jedinstveniji odgovor na savremene izazove. U skladu s tim, dogovorili su učešće stručnjaka iz RS-a u zajedničkom pisanju udžbenika iz srpskog jezika, historije i geografije za teritorije Srbije i RS-a.

Kao kontrast potpunoj srbizaciji obrazovnog sektora u Srbiji i RS-u može se spomenuti Kanton Sarajevo, u kojem inicijative za reviziju nastavnih planova i programa zagovaraju njihovu dodatnu denacionalizaciju (sic!). Dok se u Sarajevu raspravlja o tome treba li neki pisac biti u književnom kanonu ako je tokom vladavine NDH radio u pozorištu, Srbi pišu zajedničke udžbenike kreirajući jedinstven obrazovni sistem koji će služiti dodatnoj homogenizaciji Srba u Srbiji u Republici srpskoj, a što će zasigurno imati dalekosežne posljedice.

Francuski antropolog Michel Foucault je šezdesetih godina prošlog stoljeća pisao o školstvu kao najvažnijem instrumentu i mehanizmu kontrole, upozoravajući na politički potencijal školstva. Zajednički udžbenici u Rs-u i Srbiji oblikovat će jedinstvenu i homogenu srpsku mladež s dvije strane Drine, što je tema koju tek treba ozbiljno otvoriti.