Logo Nike nastao je 1971. godine

Početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća Nike je bio kompanija u nastajanju, koja je nastojala uspostaviti svoj jedinstveni imidž u industriji sportske odjeće. Da bi to postigao, Nikeov suosnivač, Phil Knight, obratio se Carolyn Davidson, studentici grafičkog dizajna na Univerzitetu Portland State, da napravi prepoznatljiv logo za kompaniju.

Carolyn je imala zadatak da izradi logo koji bi dočarao suštinu Nikeove vizije i prenio njenu posvećenost atletizmu i performansama.

Nakon nekoliko prijedloga dizajna, Carolyn Davidson predstavila je svoj sada globalno poznati "Swoosh" logo, jednostavan, ali dinamičan simbol nalik kvačici koji utjelovljuje kretanje i brzinu.

Iako u početku nisu bili sigurni u vrijednost dizajna, Phil Knight i njegov tim prepoznali su potencijalni utjecaj i odlučili su ga usvojiti kao Nikeov službeni amblem.

Nike je Federeru i Nadalu na ime sponzorstva uplatio stotine milona maraka

Nike je Federeru i Nadalu na ime sponzorstva uplatio stotine milona maraka

Za svoj dizajnerski rad, Carolyn Davidson je nadoknađena uplatom od 35 dolara, što je relativno skromna suma čak i po standardima tog vremena - danas bi to, kad se uračuna inflacija, vrijedilo približno 450 KM.
Međutim, značaj i trajni uspjeh Nike brenda kasnije će potaknuti kompaniju da prizna Carolynin doprinos na značajniji način.

Prepoznajući njenu ključnu ulogu u stvaranju jednog od najprepoznatljivijih logotipa na svijetu, Nike je 1983. godine nagradio Carolyn Davidson svojim dionicama, gest koji se kasnije pokazao izuzetno vrijednim.
Iako je tačan broj dionica ostao nepoznat, procjenjuje se da su na kraju iznosile znatnu svotu, naglašavajući dugoročni uticaj i zahvalnost za umjetnički doprinos Carolyn Davidson.

Priča o Carolyn Davidson i Nike logotipu služi kao dokaz moći dizajna i brendiranja. Pokazuje kako jednostavan, ali zadivljujući logo može postati trajni simbol koji odjekuje među milionima ljudi širom svijeta, dok istovremeno pokazuje važnost prepoznavanja i uvažavanja kreativnih talenata koji stoje iza takvih kultnih djela.

Nike, koji je ime dobio po grčkoj božici pobjede, danas je najpoznatiji sportski brend na svijetu, koji zapošljava više od 76.000 radnika i čija vrijednost prelazi 35 milijardi dolara. Primjerice, jedan od njegovih najvećih konkurenata Adidas ima vrijednost od približno 20 milijardi dolara.

Godišnji promet Nikea prešao je prošle godine 50 milijardi dolara.